Průzkum zaměstnanců – téma kancelář

Napsal/a: text_none_author Zveřejněno v: Kancelářský nábytek Vytvořeno: 2017-06-12 00:00:00.000000 Zhlédnutí: 723 Komentář: 1

       Tento průzkum byl proveden organizací ABSL (Association of Business Service Leaders in the Czech Republic) a téma znělo ideální kanceláře a jejich vlastnosti. Jedná se o podrobný on-line průzkum zaměstnanců z center sdílených podnikových služeb z Prahy, Brna, Ostravy a Plzně a je to jeden z největších průzkumů tohoto druhu v České republice. Bylo získáno více než 1400 odpovědí.

       Pro firmy a společnosti je stále důležitější, aby přilákali a hlavně aby si udrželi ty nejlepší zaměstnance. A právě kancelářské prostory, jak jsme již uvedli v jednom z dřívějších článků, mohou rozhodnutí zaměstnanců při výběru zaměstnavatele velmi ovlivnit. Celých 86% zaměstnanců si myslí, že kancelářské prostředí může šance firmy v tomto ohledu zvýšit a 73% z nich uvedlo, že by si rádi prohlédli pracoviště ještě před podepsáním pracovní smlouvy.

       Takže komfortní, prostorné a flexibilní pracoviště, kde budou umístěny „tiché zóny“ pro individuální práci, jsou na místě. Nezbytný je také účinný systém klimatizace a ventilace a dostatečný přístup denního světla. Samotná lokalita kancelářské budovy se umístila až na devátém místě. Důležité pro dotazované byly například káva, čaj a nealkoholické nápoje na pracovišti zdarma, zajištění samostatných relaxačních a kreativních zón a dostatek zeleně v kanceláři. Zároveň i blízká dostupnost zelených ploch a parků a výhledu na ně.  

 

                                                                

      Pokud jde o stravování, většina zaměstnanců (32 %) obvykle využívá kantýnu nebo restauraci mimo kancelářskou budovu. Dále následovalo 30 % těch, kteří obvykle jedí v kantýně přímo v kancelářské budově (pokud je k dispozici). Můžeme říct, že dostatečné možnosti stravování byly jednou z nejdůležitějších věcí.

      Kuchyňka na pracovišti byla upřednostňovanou volbou pro 19 % dotazovaných. Je možné, že lidé preferují možnost udělat si přestávku a najíst se mimo pracoviště, v každém případě by kuchyňka neměla chybět, ať už jen pro přípravu nápojů nebo ohřívání jídla a měla by být dostatečně vybavena.

 

      Do moderních kanceláří se dnes zahrnují open space. Hlavním důvodem je, že způsob uspořádání má velký vliv na týmovou spolupráci. Pokud je tento typ kanceláře dobře organizován, pak je možné eliminovat i hluk, který je uváděn dotazovanými jako nejrušivější faktor. Následovaly neúčinné klimatizační a ventilační systémy. Obtíže týkající se správného nastavení klimatizace a ventilace pro rozsáhlé kancelářské plochy lze řešit otvíratelnými okny. Průzkum jasně dokazuje, že pracovníci kanceláří by rádi měli v blízkosti svého pracovního místa otevíratelné okno a přísun čerstvého vzduchu, obzvláště během teplejších měsíců.

 

      Věda říká, že emoce předcházejí myšlení, myšlení bez emocí neexistuje. Emoce také nemůžeme ovlivnit. Ale prostor, kde pracujeme, je ovlivnit může. Proč toho tedy plně nevyužít a nezařídit zaměstnancům takové kanceláře, kde se budou dobře cítit a efektivněji pracovat? Uvádíme pár tipů, kterými se můžete inspirovat.

 

      Velikost firmy není důležitá. Ať už jde o velké korporace nebo malou firmu, tato pravidla fungují stejně. Kvalitní a dobře vybavené pracovní prostory ovlivňují naše zdraví, vztahy i produktivitu.

       

       Plánujte v týmu

       Pokud plánujete novou kancelář nebo přestavbu starší, vytvořte návrh v pracovním týmu, zapojte kolegy, vyslechněte volání svých zaměstnanců. Angažujte profesionály. Výsledek určitě bude stát za to. 

      

        Neformální zóny

       Navrhněte ideální relaxační zónu. Místnosti jako obývací pokoj nebo třeba ve stylu horské chaty. Smyslem těchto místností je změnit pracovní rutinu. Tato komunitní místa jsou prostorem pro neformální setkání a podporují jak vztahy na pracovišti, tak i vznik nových nápadů. Je důležité spojit je s nějakou jedinečnou činností nebo vybavením, aby dávalo smysl je navštěvovat. Do relaxační zóny můžete umístit několik vysokých stolečků a barových židliček. Zaměstnanci se při pití kávy budou cítit jako v příjemném podniku s kamarádkou. Významnou roli hrají také detaily. Zavěšená svítidla, obrazy, či akustické panely na stěnách, vhodně umístěné kuchyňky, kvalitní kávovary či typ koberce dotvářejí „domácí“, útulné a uvolněné atmosféry.

           

 

       Kvalitní sezení

       Investujte do kvalitní pracovní židle s možnostmi nastavení. Kvalitně nastavená židle je základem zdravých zad. Investice do pořádné židle se bezesporu vyplatí, protože jak výzkumy ukazují, až 25% tzv. sick days je způsobeno špatnými kancelářskými židlemi. Do jedné židle se nevyplatí investovat méně než 6 tisíc korun. Občas taky nezaškodí se pořádně protáhnout. Pokud to místo dovolí, doplňte jednu zasedačku například ribstolemi. U počítače nemusíte vždy sedět, dobré je kanceláře doplnit o výškově nastavitelné stoly a pracovat vestoje.

 

       Kvalitní osvětlení

       Je víc než důležité. Často se stává, že lidé pracují v šeru, čímž zvyšují riziko zánětů očí a snižují kvalitu spánku. Je potřeba pracovat s osvětlením celého prostoru, ne jen s osvětlením stolů lampičkami. Kvalitu osvětlení lze ověřit výpočtem, který vám zajistí specializované firmy. A nebojte se experimentovat. Světla mohou vytvářet zajímavou atmosféru na vybraných místech.  

 

       Květiny pro dobrou náladu a čerstvý vzduch

      Oživte kanceláře květinami. Mají blahodárné účinky na dobrou náladu, podporují inovaci a snižují stres. Nepečujte o ně sami, někoho si na to najděte. Zvadlé květiny totiž určitě budou působit přesně opačně. Obzvláště v klimatizovaných kancelářích jsou podmínky pro růst květin složité z důvodu proměnlivé vlhkosti. Je potřeba vybírat z odolných druhů.

       Kvalitní akustika

       Hluk narušuje soustředění při práci a zvyšuje chyby při práci. Akustika je složité téma, nechte si poradit od odborníků a dodavatelů akustických řešení. Prvky pro zlepšení akustiky dnes vyrábí mnoho výrobců a mají rozličné tvary a textury a slouží taky jako dekorativní prvky.

      Vetkněte do kanceláří kulturu společnosti a identitu své značky

      Zamyslete se, co tvoří vaši společnost. Přemýšlejte o všem, od značky, vizuálního stylu, struktury nebo profilu vaší práce. Pokud váš charakter dokážete propsat do svého pracovního prostředí, které je duší a tělem vaší společnosti, budete se každý den rádi do práce vracet.

 

       Spolupracujte s odborníky

       Kvalitní pracovní prostředí nevznikne přes noc a je souborem mnoha aspektů. Pokud si nejste jistí jak na to, najděte si odborníky, kteří mají s tímto tématem více zkušeností. Ať už to jsou architekti, kteří se orientují v prostorovém plánování nebo designu interiérů. Stejně tak zmiňovanou akustiku nebo světelnost lze měřit a profesionálové vám mohou výrazně pomoci.

Pamatujte - nejdůvtipnější motivací zaměstnanců jsou motivující kanceláře.

Budeme rádi, když nám napíšete své vlastní poznatky a zkušenosti, případně návrhy na další zajímavé články.

 

Autor:ivg

Komentáře

Vytvořeno 2017-06-12 10:47:12.000000 Zasláno Jan OSI Comment Link
Inspirující článek. Důležité je, aby si jej přečetli zaměstnavatelé a nehledali jen nejnižší cenu.

Napsat komentář

Captcha


Nevíte si rady?

Kontaktujte nás od 7-17h, každý všední den.