Potřebujete poradit? +420 606564375 (po-pá 8:00 - 16:00)
0

Na druhou stranu práce z domova má i své úskalí. Je třeba si uvědomit, že prací z domova se separujete od svých kolegů a každodenního kontaktu s ostatními lidmi. Časem se Vám může stát, že se budete cítit osamoceni a odříznuti od světa. Dalším nemalým problémem je sebedisciplína. Pracovní čas je třeba si naplánovat a pak dodržovat. Lakadla typu dnes si přispím, teď se mi nechce, v televizi je zajímavý pořad atd. musí jít stranou. Věřte, že pokud pracujete z domova , najde se tisíc věcí, které byste dělali raději. Pevná vůle, disciplina a zodpovědnost je tedy na místě. Na druhé straně je třeba i odpočívat. Takže stanovit si čas, kdy už mám po práci.

V počátku svého homeoffice si vystačíte s jídelním stolem a židlí, ale brzy zjistíte, že to není to pravé ořechové. Že mít své pracovní místo, které bude potřebám Vaší práce odpovídat, je nezbytné. Ideální stav je, pokud máte možnost vyčlenit na domácí kancelář samostatnou místnost. Pokud tuto možnost nemáte, vytvořte si pracovní prostor na co nejméně rušeném místě domácnosti, přitom se ale obloukem vyhněte ložnici. Ložnice je oáza klidu a odpočinku a stůl plný nedodělaných pracovních záležitostí v ní nemá co dělat.

A jak tedy svou domácí pracovnu zařídit? Vždycky by měla odpovídat Vaším potřebám a potřebám činnosti, kterou se zabýváte. Dbejte na to, aby jste se při práci cítili pohodlně, potřebné věci jste měli při ruce a nemuseli neustále odskakovat jinam.

1. pracovní stůl

- s dostatečně velkou pracovní plochou odpovídající požadavkům Vaší práce. Vše, co každodenně a často používáte, je dobré mít na dosah. Pracovní pomůcky jako notebook, psací potřeby, poznámkové bloky, atd. Rovněž je třeba myslet i na kabeláž pro zapojení techniky, umístění zásuvek například pro dobíjení mobilních telefonů a zapojení osvětlení.

2. úložné plochy, prostory

- věci, které budete využívat příležitostně, můžete uložit mimo stůl. Pro umístění šanonů, pracovní literatury, katalogů atd. se výborně hodí police. Jsou prostorově nenáročné, dají se umístit nad pracovní stůl, čímž nezaberou další prostor. Pro uložení drobných kancelářských potřeb je ideální kontejner a to nejlépe mobilní. Při práci je možnost jej vysunout z pod stolu a tím získat další odkládací plochu. Také myslete na umístění techniky jako je tiskárna, kopírka. Menší tiskárnu bez problému umístíte na stůl, ale ty větší, vícefunkční již potřebují samostatné místo - skříňku, kontejner, polici.

3. pracovní židle

- s kuchyňskou židlí si dlouho nevystačíte. Stačí pár dní a nebude pro Vás nic důležitějšího, než koupě kvalitní kancelářské židle. A když se k tomuto kroku rozhodnete, tak nešetřete. Záda a konečně i celé tělo Vám poděkují. Výběru proto věnujte dostatečnou pozornost. Zaměřte se na ergonomii - bederní opěrka, opěrka hlavy, stavitelné područky, nastavitelnost sedáku a opěráku. Rovněž věnujte pozornost potahu židle. Jednak s ohledem na otěruvzdornost, jednak na praktičnost.

Já pracuji z domova již 6 let a všechny výše uvedené poznatky a rady jsou mé vlastní zkušenosti.

Neberte to ovšem jako univerzální návod. Každý jsme jiný a každému vyhovuje něco jiného. Je to jen inspirace pro ty, kteří se rozhodují s prací z domova začít a možná neví, s čím vším se budou potýkat. 

autor: RED