Potřebujete poradit? +420 606564375 (po-pá 8:00 - 16:00)
0

První kancelářské zlo – manažer

       Jason Fried je sám manažer a ve své knize napsal : „Práce manažera spočívá v tom, že vyrušuje lidi. Ve skutečnosti nepracuje, kontroluje , jestli ostatní pracují a tím je ruší od práce.“

      Manažer má tu úžasnou schopnost vybrat si tu nejméně vhodnou dobu na to , aby za Vámi přišel s dotazem typu „tak jak to jde?“ „něco nového?“ „jak jsi daleko?“ atd.

      Ignorovat jej nejde. Máte rozdělanou práci, do které jste se zabrali. On stojí nad Vámi a pár sekund trvá, než si srovnáte v hlavě, co vlastně chce. Přepnete mysl na jeho vlnu a podáváte informace, které požaduje. Na úkolu ještě pracujete, takže informace jsou všeobecné , nic nevypovídající. Ztratíte tím několik minut, manažer je spokojen, přestože se nic podstatného nedozvěděl. Manažer odchází. Ještě chvíli přemýšlíte nad položenou otázkou a Vaší odpovědí, a pak se snažíte zkoncentrovat a vrátit se k původní práci.

     Víte, že : každé vyrušení od práce Vás stojí jednak čas, který věnujete rušiteli, a navíc pak nejméně 8 minut, kterých trvá, než se Vám podaří opět plně na práci soustředit? Ano, výzkumy prokázaly, že nejméně 8 minut nám trvá se do práce zase plně zabrat. Kolikrát během pracovní doby jste takto vyrušeni od práce ať již manažery nebo svými kolegy?

 

Druhé kancelářské zlo – meeting 

      Kdysi jsme chodili na porady, dnes chodíme na meetingy. Slovo meeting je mnohem výstižnější – setkání. Přesně tak. Setkání větší skupiny lidí vyrušených z práce. Dvě třetiny této skupiny po meetingu konstatuje, že 90% toho, co se řešilo, se jich vůbec netýká. 1 hodina takového meetingu se tak může značně prodražit. Při meetingu 10-ti lidí firma totiž nepřichází o jednu hodinu, ale hned o deset pracovních hodin.

Jason Fried: „ Meetingy se přitom odehrávají zásadně v kanceláři, nikde jinde, pokud chcete něco reálně udělat, v kanceláři to zjevně nebude.“


Třetí kancelářské zlo – telefony 

      Tak jak je napsáno výše, více jak 8 minut trvá, než se znovu zabereme do práce po nějakém vyrušení. Jsou zaměstnání, kde telefon je hlavním pracovním nástrojem. Pokud však pracujete v kanceláři, kde Vaším úkolem není zdvihání telefonu, je tento nástroj zlodějem času. Když už za Vámi manažer nebo kolega nepříjde, buďte si jisti, že s nějakým „neodkladným“ úkolem či dotazem zavolá.